Я розповім Вам про свою мрію. Я завжди мріяв, щоб відділ продажів був найсильнішим підрозділом компанії. Небо може впасти на землю. Може знову наступити дефолт. Але мої бійці — утримають відносини з клієнтами. В будь-якій ситуації. Чого б їм це не коштувало. (К. Бакшт).
Упевнений, за цією мрією стоїть армія бізнесменів і підприємців. Але я хотів би більш докладно поговорити про одного бійця команди продажів. Про того, хто знаходиться завжди на передовій Вашого бізнесу, про того, хто працює на Вас 24 години на добу, 365 днів на рік, ніколи не хворіє і не спізнюється на роботу. Та й коштує роботодавцю не так вже й багато в перерахунку на з/п інших працівників відділу. Є тільки одне «але». Цього безцінного працівника повинні створити Ви, і яка буде від нього віддача, залежить багато в чому від Вас і від тих, кому ви довірите його створити.
Як ви вже здогадалися, розмова піде про рекламну вивіску. Так, це та сама вивіска, на якій іноді хочеться заощадити, аби була. Як часто доводилося чути: «Хлопці, всі гроші пішли в ремонт, тому особливо не розганяйтеся, головне, щоб було помітно». А з цього моменту уточнімо: що значить «ПОМІТНО». Головна мета вивіски — притягувати та інформувати якомога більше клієнтів, при цьому підтримувати імідж, який створює вся компанія на чолі з Вами. За даними Міжнародної асоціації сайнмейкерів – International Sign-Makers Association (ISA), 49% покупців, що прийшли в магазин, упевнені, що їх привабила вивіска. Більш того, 17% відвідувачів, яких дослідники застали за покупкою, взагалі не планували похід в магазин: «Побачив вивіску — і зайшов. Так, про всяк випадок ». Ці ж дослідження говорять, що проста фасадна вивіска підвищує обсяг продажів на 3%, а окрема конструкція — на всі 15%. Зізнаємося, твердження про те, що вивіска може забезпечити 30% -ве зростання продажів, яким жонглюють багато рекламісти, знаходиться за межами реальної практики. Але для того, щоб Ваша вивіска працювала на Вас з максимальною віддачею, необхідно головне: вона повинна бути «ЯКІСНОЮ», втім, як і все у Вашому бізнесі.
Тепер трохи про те, якою має бути вивіска:
- Перш за все, вивіска в повній мірі повинна відповідати змісту, а це значить, що якщо ви продаєте бюджетний товар, то при певних обставинах листок паперу з написом «продукти за низькими цінами» куди більше буде вселяти довіру вашому потенційному покупцеві, ніж дорога неонова вивіска.
- Вивіска повинна повністю розкривати Ваш вид діяльності. Я впевнений, що великі світові бренди, такі як: adidas, nemirof і т.д., не обов’язково повинні пояснювати своїй цільовій аудиторії, що за товар вони пропонують. Щоб цього досягти, на рекламу витрачаються величезні гроші, і не в нашій національній валюті. Вам же ще треба буде пройти цей шлях, а тому обов’язково використовуйте вивіску, як покажчик того, чим займається Ваша компанія. Начебто це і так ясно, але, на жаль, як мінімум раз на місяць доводиться чути: «Напишіть на вивісці щось на зразок ВЕСНА і більше нічого не треба, нас, типу, і так усі знають». Швидше за все, я — не всі, тому що для мене весна — перш за все пора року, але ніяк не магазин з продажу гардин.
- Колір. Вивіска повинна привертати до себе увагу. Як каже один мій хороший знайомий: «Це і їжакові зрозуміло». Але не завжди колір пожежі в джунглях буде залучати, іноді навпаки. Перш за все, колір залежить від виду Вашої діяльності, від менталітету Ваших основних клієнтів, і не в останню чергу, вивіска повинна гармонійно вписуватися в архітектуру будинку, на якому вона знаходиться.
- Світлова чи не світлова. Найчастіше це питання ставиться разом з питанням: «А яка різниця в ціні». Скажу відразу — різниця є, іноді суттєва, але, як правило, вивіски, які мають однакові габарити та форму, у варіанті світлова і не світлова в ціні відрізняються відсотків на 30 – 40. Яку обирати — вирішувати Вам. Наведу лише один приклад з особистої практики. В середині 90-х з проханням оновити вивіску до нас звернувся власник невеликого магазину канц. товарів. Макет зовнішнього вигляду вивіски затверджували не менш як годину, а ось бути вивісці світловий чи ні — питання навіть не стояло. Вся річ у тім, що у нашого клієнта це був не перший магазин, і він добре пам’ятає випадок, коли у нього світлова вивіска на одному з магазинів у зимовий період через ламання не світилася протягом тижня. Так ось в цей період уже розкручений магазин у вечірній час недолічувався близько 15 – 20% клієнтів, а відповідно — і доходів. Остаточний висновок робити Вам, ми голосуємо за світлову.
- Яким повинен бути текст на вивісці? Відповідь однозначна — ЛЕГКИМ ДЛЯ ЧИТАННЯ. За часів СРСР працівники «Союз реклами» використовувалися всього 5-ть шрифтів (для прикладу, зараз у будь-якого дизайнера в архіві знайдеться не менше 5000, в переважній більшості непотрібних для реклами). Перевага радянських була в тому, що всі вони читалися. Для прикладу: у водія для того, щоб розібратися у Вашій рекламі, в розпорядженні 1-3 секунди, у пішохода більше, але навряд чи хтось буде ускладнювати собі життя розгадуванням шаради на Вашій вивісці. Неодноразово доводилося бачити такі написи, які крім господаря прочитати не міг ніхто, більш того, наш народ так переінакшує незрозумілі йому написи, що іноді вже не смішно, а соромно. І ще — НЕ намагайтеся на вивісці написати все, чим Ви займаєтеся, виберіть головне, не кажучи вже про те, що на основній вивісці крім назви та виду діяльності взагалі нічого не повинно бути.
Мабуть, це головні поради для того, хто збирається замовити вивіску. Важливих же дрібниць в кілька разів більше. На довершення хочу сказати: довіряйте не тим, хто кричить: «У нас дешевше», а тим, хто часом довів свою правоту. А ціни в наші дні практично у всіх однакові. Від себе хочу додати: завжди готовий дати консультацію, і це не означає, що після нашої бесіди вам буде виставлений рахунок. Я все прекрасно розумію: важко зараз усім, тому наша команда готова йти Вам на зустріч. А в тому, що на ринку після кризи залишаться тільки ті, хто правильно розпоряджатиметься своїми грошима, навіть не сумніваюся.
Рекламна група «Фламінго»